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수능/2022년 수능 영어

2022년 수능 영어 20번 해석

by 아이스카페라떼 2022. 1. 8.

2022년 수능 영어 20번 문제

 

다음 글에서 필자가 주장하는 바로 가장 적절한 것은?

 

One of the most common mistakes made by organizations when they first consider experimenting with social media is that they focus too much on social media tools and platforms and not enough on their business objectives. The reality of success in the social web for businesses is that creating a social media program begins not with insight into the latest social media tools and channels but with a thorough understanding of the organization’s own goals and objectives. A social media program is not merely the fulfillment of a vague need to manage a “presence” on popular social networks because “everyone else is doing it.” “Being in social media” serves no purpose in and of itself. In order to serve any purpose at all, a social media presence must either solve a problem for the organization and its customers or result in an improvement of some sort (preferably a measurable one). In all things, purpose drives success. The world of social media is no different.

 

기업 이미지에 부합하는 소셜 미디어를 직접 개발하여 운영해야 한다.

기업은 사회적 가치와 요구를 반영하여 사업 목표를 수립해야 한다.

기업은 소셜 미디어를 활용할 때 사업 목표를 토대로 해야 한다.

소셜 미디어로 제품을 홍보할 때는 구체적인 정보를 제공해야 한다.

소비자의 의견을 수렴하기 위해 소셜 미디어를 적극 활용해야 한다.

 


2022년 수능 영어 20번 해석

 

One (of the most common mistakes /made by organizations /when they first consider experimenting with social media) is (hat they focus too much on social media tools and platforms and not enough on their business objectives).

조직이 소셜 미디어를 실험하는 것을 처음 고려할 때, (그들이) 범하는 가장 흔한 실수 중 하나는 (그들이) 소셜 미디어 도구와 플랫폼에 지나치게 중점을 두고 (그들의) 비즈니스 목표에는 충분히 집중하지 않는다는 것이다.

 

The reality (of success in the social web for businesses) is [that creating a social media program begins not (with insight into the latest social media tools and channels) but (with a thorough understanding of the organization’s own goals and objectives).]

사업을 위한 소셜 웹에서의 성공 현실은 소셜 미디어 프로그램을 창조하는 것은  최근의 소설 미디어 도고와 채널에 대한 통찰에서가 아니라 조직의 목적과 목표에 대한 철저한 이해로 시작했다는 것이다.

 

thorough a. 철저한, 빈틈없는 

 

Not A But B 구문 : A가 아니라 B

not (with insight into the latest social media tools and channels) but (with a thorough understanding of the organization’s own goals and objectives).]

 

A social media program is not merely the fulfillment of a vague need /to manage a “presence” on popular social networks because “everyone else is doing it.”

소셜 미디어 프로그램은 단지 다른 모든 사람이 그것을 하기 때문이라는 이유로 인기 있는 소셜 네트워크에 존재를 관리해야 할 막연한 필요를 실행하는 것이 아니다.

 

not merely 단순히 ~ 아니라

 

“Being in social media” serves no purpose in and of itself.

'소셜 미디어에 존재한다'는 그 자체로 아무런 목적을 달성하지 않는다. (아무런 소용이 없다.)

 

no purpose 전혀 효과(소용)가 없는

in and of itself 그것 자체는 (cf. of itself 자연히, 저절로)

 

In order to serve any purpose at all, /a social media presence must either solve a problem for the organization and its customers or result in an improvement of some sort (preferably a measurable one).

조금이라도 어떠한 목적을 수행하기 위해서, 소셜 미디어상에서 존재는 반드시 조직과 고객을 위해 문제를 해결하거나 혹은 (가급적 측정 가능한) 어떤 종류의 개선을 가져와야 한다.

 

Either A or B 구문 : A 혹은 B

either solve a problem for the organization and its customers or result in an improvement of some sort (preferably a measurable one).

preferably 가급적measurable 측정 가능한 

 

In all things, purpose drives success.

매사에 목적이 성공을 이끈다.

 

in all things 매사에, 어떤 일이든

 

The world of social media is no different.

소셜 미디어의 세계도 다르지 않다. 

 

 

정답  

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